Kattegatbroen og klimaet
En bro sparer tid Det store spørgsmål er imidlertid, hvad der får tilhængerne af forbindelsen til at synes, at det er en rigtig god ide. For det er jo de argumenter, der skal debatteres. Her
Artikler
En bro sparer tid Det store spørgsmål er imidlertid, hvad der får tilhængerne af forbindelsen til at synes, at det er en rigtig god ide. For det er jo de argumenter, der skal debatteres. Her
DET LÅ UDEN FOR VORES FORESTILLINGSEVNE: BILERNES ANTAL EKSPLODEREDE OG DE OVERTOG DET MESTE AF TRANSPORTEN FRA SKIBE OG JERNBANER ”I 1910 var der knap 700 biler i Danmark. (..) Da de oprindelige planer for
Der er fuldt drøn på lobbyarbejdet for motorveje over det ganske land. Dette til trods for at vores vejsystem er ekstremt udbygget. I forhold til befolkningstal har Danmark for eksempel fire gange så mange kilometer
LYNETTEHOLMEN er et sværvægtsprojekt inden for trafik og infrastruktur. Københavns kommune vil sammen med staten bygge en helt ny bydel – en kunstig anlagt ø ved København – med boliger til ikke mindre end 35.000
DET FÆLLES BEDSTE har spurgt Louise Faber, formand for Borgerbevægelsen imod en motorvej i Egholmlinjen gennem 10 år: ”Er det bare nogle aktivister, der har en anden mening om støj og miljø, end de rigtige
Efter 2. Verdenskrig kiggede man i retning af USA og bilismen, når transport skulle disponeres. Signalerne var, at individuel bilisme var fremtiden. Nu ser vi alle vegne på jorden resultatet af dette valg: Kollektiv trafik
REGERINGENS INFRASTRUKTUR UDSPIL OPGIVER 70% MÅLET Med forslaget til de største transportinvesteringer nogensinde på i alt 160 mia. har Socialdemokratiet valgt i store træk at videreføre VLAK-regeringens plan fra før sidste valg. Regeringens nye infrastrukturudspil
TEMAET om ”BORGERBEVÆGELSE FOR KLIMA OG MILJØ” – Vi starter med oplæg der introducerer os til temaet: Kl. 12.00 – Velkomst og fællessang ledet af Mette, Niels m.fl. • Niels Aagaard holder oplæg om, hvordan
DEN SPÆDE START PÅ EN FÆLLES PLAN – EN DREJEBOG – FOR OMSTILLINGEN. Det er ved at blive så lysende klart, at vi må skabe en fælles, KONKRET OG DETALJERET PLAN for, hvordan vi omstiller.
Taking the middle course in relation to the climate crisis is not an option today. We either address the problem meaningfully and in accordance with all scientific knowledge, or we don’t. This is not a
Der er ingen middelvej i forhold til klimakrisen. Enten adresserer vi problemet meningsfuldt og i overensstemmelse med al videnskab, eller også gør vi ikke. Dette er ikke et spørgsmål om radikalisme, det er et spørgsmål
Begynd at modtage seneste nyt fra Det Fælles Bedste ved at udfylde dit navn og din e-mailadresse nedenfor og trykke “Tilmeld nyhedsbrev”.
Vi arbejder for at synliggøre, udbrede og igangsætte bæredygtige løsninger inden for alle samfundssektorer. Vi ønsker at formidle viden, uddannelse, forskning og teknologier inden for bæredygtighed.
© det fælles bedste – 2024